Rakt framför mig.

Där står han, rakt framför mig. Jag ser honom så tydligt. Han tittar åt mitt håll, nickar och ler. Jag blir alldeles stel, varje muskel i min kropp fryser till is och plötsligt kan jag inte röra mig. Han går med lätta steg mot mig och släpper mig inte med blicken.
 
Han tar min hand och tittar djupt in i mina ögon, ögonen som får benen att vika sig och plötsligt känner jag mig väldigt vimsig och yr, nästan lite berusad. Han lägger ena handen på min kind, han ler och når mina läppar i en underbar kyss. Varje blodådra i min kropp fylls med glädje och lust, jag blir alldeles varm. 
 
Jag undrar för en kort stund om det är såhär det känns att vara kär. Vara förälskad. Det känns som en dröm, en sån där dröm som du inte vill ska ta slut. Du vill inte vakna. Men när du väl öppnar ögonen kan du inte låta bli att le. Han står ju faktiskt rakt framför dig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0